Your browser fingerprint:

Ceata mentala in timpul premenopauzei. Somnul, stresul sau hormonii?

Citeste

Premenopauza inseamna „in jurul menopauzei” si se refera la perioada in care corpul femeii face trecerea naturala spre menopauza. Premenopauza se instaleaza la varste diferite, este posibil insa ca primele semne sa se manifeste in jurul varstei de 40 de ani.

Adesea, atunci cand ne gandim la perioada de premenopauza, in minte apar ciclurile neregulate si bufeurile. Dar unele femei pot observa un alt simptom: ceata mentala.

Citesti o scrisoare si dintr-o data iti dai seama ca gandurile tale au derapat si trebuie sa o iei de la capat. sau pur si simplu ai un lapsus atunci cand incerci sa-ti amintesti numele cuiva sau te trezesti stand intr-o camera, intrebandu-te care e motivul pentru care ai ajuns acolo.

Vestea buna este ca pentru aceste mici pauze cognitive nu ar trebui sa te ingrijorezi.

Tulburarile de somn si stresul pot fi cauzele pentru care resimti aceasta ceata mentala

Acele momente in care esti mai putin concentrata si un pic uituca sunt probabil nu doar din cauza schimbarilor hormonale. Calitatea somnului, este legata si de transpiratiile nocturne in timpul premenopauzei, iar asta ar putea contribui cu siguranta. Stresul intens resimtit in aceasta etapa a vietii te poate face de asemenea, sa te simti ametita si distrasa. Acesti factori pot interfera cu concentrarea si memoria.

Atunci cand nu dormi suficient te simti capricioasa si lenta. Acesta poate fi motivul pentru care sa nu-ti amintesti diverse lucruri marunte, nu neaparat ca nu ai fost atenta la o conversatie sau unde ai asezat diverse obiecte.

Stresul poate avea un efect similar concentrarii intense asupra unei sarcini, toata atentia ta fiind asupra unei situatii sau unui subiect anume.

Ce poti face pentru a te simti mai putin distrasa?

Exista actiuni pe care le-ai putea face pentru o mai buna concentare si o minte mai limpede.

  1. Acorda-ti suficient timp.  Fii atenta la tine si observa cand esti distrasa. Acorda-ti un moment de liniste sa poti procesa informatiile noi aparute. Ii oferi astfel o sansa creierului sa asimileze ce tocmai a invatat.
  2. Gestioneaza stresul.  Utilizarea meditatiei sau a altor strategii de reducere a stresului te poate ajuta, de asemenea, sa te relaxezi si sa fii mai prezenta. Acest lucru te poate ajuta sa absorbi informatii noi si sa ti le amintesti mai usor
  3. Fa exercitii in mod regulat.  Activitatea fizica aduce beneficii nu numai corpului tau, ci si mintii tale. Un studiu a constatat ca doar trei zile pe saptamana de exercitii de intensitate moderata pot sa creasca dimensiunea hipocampului, o parte a creierului implicata in procesele de memorie si invatare
  4. Imbunatateste-ti obiceiurile de somn.  Daca te confrunti cu o calitate slaba a somnului, apeleaza la strategii care te pot ajuta sa te odihnesti mai mult noaptea. Imbunatateste-ti igiena somnului facand modificari, cum ar fi sa stai departe de dispozitivele electronice inainte de culcare si sa-ti impui un program regulat de somn. Discuta cu medicul daca strategiile alese de tine nu dau roade
  5. Apeleaza la trucurile de memorie.  Ai folosit vreodata mici trucuri pentru a-ti aminti lucrurile cand studiai pentru un test la scoala? Aceste trucuri mentale te pot acum ajuta. De exemplu, alcatuiti un mnemonic sau o rima pentru a va ajuta sa va amintiti informatii. Sau incercati sa utilizati indicii vizuale sau verbale. Repetarea informatiilor sau instructiunilor pentru tine sau altcineva este o alta modalitate de a-ti ajuta creierul sa stocheze informatii mai eficient.

Cand sa soliciti ajutor

Micile pierderi de memorie nu ar trebui sa te ingrijoreze pe termen lung. E doar o situatie temporara. Daca modificarile datorate premenopauzei– inclusiv ciclurile menstruale neregulate, probleme cu somnul datorate transpiratiilor nocturne sau ceata mentala – te deranjeaza, discuta cu medicul despre posibile solutii.

De asemenea, este important sa apelezi medicul daca:

  • schimbarile de memorie apar brusc sau sunt insotite de halucinatii, paranoia sau iluzii
  • intreruperile de memorie iti pot pune in pericol siguranta, atunci cand sofatul este afectat sau uiti cu desavarsire ca ai mancarea pe foc

Sursa 

 

  • Modul corect de a utiliza Vitex pentru echilibrarea hormonilor feminini
  • Este normal sa plangi mai mult in timpul menstruatiei?
  • Sindromul ovarului polichistic (SOPC)
  • De ce apar doua menstruatii intr-o luna?
  • Sindromul Socului Toxic
  • 6 Moduri naturale de a echilibra hormonii dupa anticonceptionale
  • Cand ar trebui sa-ti faci griji cu privire la menstruatie? Iata 9 situatii concrete.
  • 8 Cele mai bune activitati relaxante de facut in timpul menstruatiei
  • Sunt crampele menstruale la fel de dureroase ca un atac de cord?
  • De ce NorMens contine Maca? Descopera beneficiile Maca asupra ciclului menstrual.
  • Poti trata acneea cu ajutorul unei diete hormonale?
  • Cum variaza dorinta sexuala pe parcursul ciclului menstrual
  • Cum afecteaza serotonina menstruatia
  • Lipsa Menstruatiei sau Amenoreea
  • Mananci compulsiv inainte de menstruatie?
  • Problemele tiroidei influenteaza menstruatia
  • Ce se petrece cu menstruatia ta atunci cand te ingrasi sau slabesti
  • Ai crampe menstruale? Iată 3 cele mai bune poziții de dormit pentru usurare
  • Alimente pe care sa le consumi sau sa le eviti in timpul menstruatiei
  • 13 informatii interesante despre menstruatie
  • Semne si Simptome ale unui Dezechilibru Hormonal (partea II)
  • De ce miroase menstruatia?
  • Vitamina E pentru piele: ce face?
  • De ce apar bufeurile in timpul menstruatiei?
  • Semne si Simptome ale Dezechilibrului Hormonal (I)
  • De ce femeile tanjesc dupa ciocolata in timpul menstruatiei?
  • Cum se produce dezechilibrul hormonal
  • De ce menstruatia mea incepe, se opreste si apoi incepe din nou?
  • Sangerari vaginale intre menstruatii
  • Ceata mentala in timpul premenopauzei. Somnul, stresul sau hormonii?
  • Polimenoree: Menstruatii frecvente sau Cicluri scurte
  • Boala inflamatorie pelvina sau anexita
  • Vitex: Ajuta la diminuarea sindromului premenstrual
  • Cum iti afecteaza fumatul menstruatia, si cel mai bun moment din timpul ciclului menstrual ca sa renunti cu succes
  • Migrene menstruale si hormonul durerii de cap
  • Care sunt cauzele acneei in timpul menstruatiei (si cum sa scapi de ea)
  • Probleme comune la menstruatie
  • Nicio menstruatie pana la de varsta de 15 ani? Iata motivele.
  • Modificari la nivelul sanilor la menstruatie
  • Ciclul menstrual normal
  • De ce data sosirii menstruatiei se modifica?
  • Menstruatiile tale pot fi extrem de inconfortabile daca nu eviti aceste 10 lucruri
  • Menstruatia ta si inotul nu sunt dusmani - Iata ce e de facut
  • 5 lucruri pe care este posibil sa nu le stii despre menstruatie
  • Ce spune menstruatia despre sanatatea ta
  • Semne si simptome ca iti vine menstruatia
  • Cum sa faci fata anxietatii inainte de menstruatie
  • Cum poti trata si preveni balonarea la menstruatie?
  • Principalii hormoni implicati in ciclul menstrual
  • Ciclul menstrual – Calea catre ovulatie
  • 42 Superstitii despre menstruatie din intreaga lume
  • Tratrarea sindromului premenstrual (SPM)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (II)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (I)
  • Menoragia (menstruatia grea)
  • Simptomele neplacute si complicatiile ciclului menstrual
  • Durerile provocate de menstruatie
  • Sincronizarea ciclului menstrual: Fenomen real sau doar un mit popular?
  • Efectele ascunse ale acneei la adolescente
  • Acneea corporala: Cum sa scapi de eruptiile de pe spate, piept si umeri
  • Menstruatia ta poate provoca anemie?
  • De ce este menstruatia mea atat de usoara?
  • Durerile de sani si ciclul menstrual
  • Stresul poate afecta ciclul menstrual?
  • 5 semne ca te confrunti cu acneea hormonala
  • Ciclul menstrual dupa nasterea unui copil
  • Efecte dupa renuntarea la contraceptive orale combinate
  • Intelegerea ciclului menstrual
  • Tot ce trebuie sa stii si sa faci ca sa scapi DEFINITIV de acnee
  • De ce si Cum se Schimba Ciclurile Menstruale la Premenopauza
  • Ciclul Menstrual al Adolescentelor – ce este normal si ce nu?
  • Menstruatiile abundente: tot ce ai vrut vreodata sa stii
  • Vitamina B6 ajută la restabilirea echilibrului hormonal și emotional
  • 6 Beneficii ale magneziului pentru femei
  • Balonare in Timpul Menstuatiei? - Află Cum Scapi de Balonare Rapid cu Ajutorul NorMens și Complet Digest
  • Ficatul, Refacerea Echilibrului Hormonal si Excesul de Estrogen
  • Pastila de a doua zi si Efectele asupra menstruatiei de la A-Z
  • Solutia pentru un ciclu regulat si fara dureri
  • Care e cea mai buna perioada a ciclului pentru shopping?
  • Azi vorbim despre ovulatie si importanta acesteia pentru sanatatea femeii
  • Igiena in Timpul Menstruatiei
  • Legatura dintre ciclul menstrual si piele
  • Ce se intampla daca faci sex cand esti pe stop?
  • Culoarea sangelui menstrual
  • Parul si ciclul menstrual
  • Cheaguri de sange la menstruatie
  • Diana Rogojan - NorMens M-a Ajutat Sa Imi Reglez Ciclul Neregulat
  • Impactul pandemiei de Coronavirus asupra ciclului menstrual
  • Cortizolul, Hormonul Stresului
  • Testosteronul si rolul sau in corpul femeilor
  • Progesteronul, hormonul „mama”
  • Estrogenul, principalul hormon feminin
  • Informatii de baza despre hormoni
  • Etapele ciclului Menstrual - Cele patru "anotimpuri" ale ciclului menstrual
  • Sistemul reproducator feminin
  • Despre treburi femeiesti cu NorMens
  • Ciclul menstrual iti afecteaza somnul
  • Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor
  • Întrerupere Anticonceptionale
  • Sportul in timpul menstruatiei
  • 6 Lucruri Mai Putin Stiute Despre Hormoni - NorMens
  • Dieta Pentru Reglare Hormonala În 4 Saptămâni
  • Pastila De A Doua Zi - Efecte Asupra Menstruatiei - NorMens
  • Hipotiroidia si ciclul menstrual
  • Cum Reduci Simptomele Sindromului Premenstrual Prin Dieta
  • Este normal sa iti intarzie menstruatia?
  • Jurnalul unei suferinde de sindrom premenstrual SPM
  • De ce am ciclul neregulat?