Your browser fingerprint:

Etapele ciclului Menstrual - Cele patru "anotimpuri" ale ciclului menstrual

Exista patru faze in ciclul menstrual al unei femei, iar caracteristicile acestor faze corespund celor patru anotimpuri ale anului.

Citeste

Etapele ciclului menstrual

Exista patru faze in ciclul menstrual al unei femei, iar caracteristicile acestor faze corespund celor patru anotimpuri ale anului. Facand aceasta comparatie, intelegem foarte usor predispozitia pe care o avem la nivel emotional, sexual si mental fata de anumite activitati sau nivelul de energie si rezistenta la efort de care dispunem si nevoile pe care le are corpul nostru in fiecare etapa.

Noi femeile muncim din greu pentru a reusi in tot ceea ce facem! Ne asteptam sa avem aceleasi niveluri de energie in fiecare zi din fiecare luna, dar acest lucru nu este posibil din cauza naturii ciclice a corpurilor noastre. Fiecare faza a ciclului nostru menstrual produce diferite trairi fizice si emotionale, precum anotimpurile din natura.

Exista un motiv pentru care natura are anotimpuri mai intunecate, de frig si liniste si anotimpuri de crestere si multa lumina, iar corpurile noastre se aseamana mediului natural din jurul nostru, in continua transformare si ar trebui sa invatam sa ne onoram propria natura ciclica interna. Cand tinem cont de aceste schimbari in energia noastra si ne potrivim ritmul cu ele pentru a trai armonios, atingem oportunitati deosebite de creativitate si succes, in multe arii ale vietii.

 

1. Menstruatia – Iarna

Indiferent de simptomele fizice pe care le avem sau nu, timpul menstruatiei sau al „iernii interioare” este un timp de retragere pe toate planurile.

Fizic:

Aceasta faza dureaza aproximativ 3-7 zile. Ziua 1 a ciclului tau este prima zi de sangerare. Nivelul de progesteron scade si acest lucru determina ruperea si eliminarea mucoasei uterine. Odata cu inceperea menstruatiei, hormonii sexuali - prezenti pana acum in cantitati mari - scad brusc, iar colul este ferm, coborat si usor deschis, pentru a permite trecerea sangelui menstrual.

Emotional:

Poti avea un sentiment de eliberare si usurare cand incepe menstruatia. In cursul acestei saptamani, nivelul de energie este cel mai mic din timpul ciclului si te poti simti mai introvertita si introspectiva. Acest lucru duce la dorinta de a te odihni si de a lua o pauza de la indatoririle zilnice sau chiar de a-ti lua o zi libera. Este posibil insa ca acest lucru sa nu fie realizabil pentru majoritatea femeilor, dar sa-ti aloci cateva minute de liniste poate fi extrem de util. Acestea le poti petrece facand o plimbare scurta in timpul zilei sau chiar stand la birou, inchizand ochii si concentrandu-va asupra respiratiei timp de 5 minute.

Ce trebuie sa faci:

Elibereaza-ti agenda de evenimente sociale, astfel incat sa poti petrece mai mult timp singura.

Fa bai calde si mergi la culcare cu o ora mai devreme decat in mod normal.

Este o perioada buna sa reflectezi asupra evenimentelor si intamplarilor din ultima luna. Fii atenta la cum te simti in aceste zile, spre deosebire de cum te-ai simtit saptamana trecuta. Acest lucru inseamna constientizare si va permite sa vedeti unde se pot face imbunatatiri sau ajustari pentru luna viitoare. Vizionarea si setarea obiectivelor vor fi mult mai usoare in acest timp.

Daca ai dureri de cap si crampe menstruale in timpul menstruatiei, trebuie sa incerci cateva lucruri: o sticla cu apa calda, o ora de yoga sau poti apela la partenerul tau pentru o partida de sex. Atingerea fizica si orgasmele declanseaza producerea de oxitocina, hormonul iubirii si a conectarii, ceea ce poate sa reduca durerea fizica.

Exercitiile fizice trebuie limitate la miscari usoare si la intinderi precum yoga si mersul pe jos. Evita stresul asupra ligamentelor care sunt atasate de uter, adica orice exercitiii care se simt extrem de stresante.

 

2. Faza foliculara – Primavara

In „primavara interioara” se vor imbunatati nivelul de energie, starea de spirit si activitatea intelectuala. Iata ce inseamna faza foliculara mai exact.

Fizic:

Faza foliculara incepe dupa menstruatie si dureaza 7-10 zile. Este cunoscuta drept faza foliculara, deoarece glanda pituitara (hipofiza) elibereaza un hormon numit hormon stimulator folicular (FSH). Acesta stimuleaza foliculii din unul dintre ovare (adica saculetii care contin ovulele) sa se maturizeze. Hipofiza incepe apoi sa elibereze hormonul luteinizant (LH), care este responsabil pentru declansarea ovulatiei. Doar unul dintre acesti foliculi si va deveni matur si va elibera ovulul. In acest timp vei observa ca lichidul cervical are o consistenta mai umeda, de obicei pare cremos.

Emotional:

Nivelurile de estrogen si de testosteron raman scazute la inceputul fazei foliculare, dar cresc treptat pe masura ce ovulatia se apropie. Atat estrogenul, cat si testosteronul incep sa iti stimuleze energia, starea de spirit si abilitatile creierului. Incepi sa te simti mai increzatoare, mai puternica si esti dispusa sa iti asumi mai multe riscuri.

Testosteronul incepe sa iti stimuleze libidoul si, in acelasi timp, te face mai impulsiva. Estrogenul face ca pielea ta sa para si sa se simta mai bine. De asemenea, te face sa te simti mai extrovertita si te impinge sa fii mai sociabila si sa te conectezi cu alte persoane.

Ca bonus, estrogenul iti reprima pofta de mancare, ceea ce te va face sa te simti mai usoara in timpul acestei faze.

Ce trebuie sa faci:

Acesta este un moment bun pentru a initia noi proiecte la serviciu sau acasa si a lua decizii importante. Brainstorming-ul si rezolvarea problemelor vor fi punctele forte in aceasta faza. Ia cuvantul la intalnirile de la serviciu sau alatura-te unui nou grup de intalniri, programeaza iesiri cu prietenii, joaca-te cu copiii, mergi la evenimente si experimenteaza lucruri noi.

Corpul tau devine mai capabil sa faca fata unor exercitii mai intense, asa ca iesi si desfasoara activitatile fizice provocatoare si energice, pe care iti place sa le faci.

 

3. Faza Ovulatorie – Vara

Perioada ovulatiei sau „vara interioara”, este perioada ideala pentru a ne testa limitele si pentru a ne face remarcate.

Fizic:

Faza ovulatorie este cea mai scurta faza si dureaza 1-2 zile. Este punctul culminant al tuturor actiunilor solicitante pe care le-a facut corpul in saptamanile precedente. Chiar inainte de ovulatie exista o crestere a hormonului LH si acest lucru face ca foliculul dominant sa se deschida si sa-si elibereze ovulul in trompa uterina.

Ovulul va supravietui 12-24 de ore si, daca se intalneste cu un spermatozoid, probabil va fi fertilizat; altfel va muri. Colul tau devine moale, se ridica mai sus si se deschide. Motivul pentru care se ridica mai sus este pentru a ajuta ovulul sa sa fie fecundat de cel mai bun spermatozoid - spermatozoizii trebuie sa inoate mai departe pentru a ajunge la ovul si doar cel mai rezistent va reusi. Lichidul cervical este acum foarte clar sau asemanator cu albusul de ou, avand multa elasticitate. Cand este privit la microscop, se observa in structura lui canale prin care spermatozoizii pot sa inoate mai usor prin colul uterin.

Emotional:

Estrogenul si testosteronul isi continua cresterea pana la nivelurile maxime, stimuland toate efectele de care te-ai bucurat in timpul fazei foliculare. Pari mai atractiva in aceasta perioada si te vei simti mai increzatoare in ceea ce priveste aspectul tau.

Dorintele sexuale cresc si s-ar putea sa te simti distrasa de gandurile de a-ti seduce partenerul! S-ar putea sa ai simturile vazului, mirosului si gustului mai accentuate si vei descoperi ca iti este mai usor sa iti verbalizezi gandurile si sentimentele.

Ce trebuie sa faci:

Acesta este un moment minunat pentru a merge la interviuri pentru un nou loc de munca, de a cere o marire de salariu, de a participa la evenimente si de a face planuri pentru viitor. De asemenea, este bine sa iti planifici discursurile in public in aceasta faza.

Conecteaza-te cu latura ta seducatoare si planifica o intalnire romantica cu partenerulul tau actual sau, daca esti singura, invita pe cineva la o intalnire.

Deoarece nivelul tau de energie este ridicat in aceasta perioada, ar trebui sa te bucuri in continuare de multe activitati fizice si antrenamente cu impact ridicat, in special antrenamente de grup.

 

4. Faza luteala – Toamna

In perioada de „toamna interioara” este neaparat necesar sa avem mai multa grija de noi. Iata ce inseamna faza luateala mai exact.

Fizic:

Aceasta faza are doua jumatati si dureaza de obicei intre 12-16 zile. Pentru ca ciclul sa fie considerat optim, in mod ideal, durata fazei luteale ar trebui sa fie cat mai apropiata de 14 zile. Desigur, nu se aplica in cazul tuturor femeilor, dar dovezile medicale sugereaza ca o faza luteala de 14 zile este ideala pentru majoritatea femeilor.

Dupa ovulatie, nivelurile de FSH si LH scad brusc si raman scazute pentru restul ciclului. Estrogenul si testosteronul scad treptat, iar foliculul care a eliberat ovul va incepe sa produca progesteron, ceea ce face ca acest hormon sa creasca treptat.

Progesteronul este un hormon care induce caldura, care ridica temperatura bazala a corpului pentru restul fazei luteale. Lichidul tau cervical isi va pierde consistenta elastica, asemanatoare albusului de ou si va incepe sa devina lipicios. Din acest moment nu mai este considerat lichid cervical fertil si va actiona ca un obstacol, impiedicand trecerea spermatozoizilor. De asemenea, progesteronul stimuleaza cresterea mucoasei uterului in vederea pregatirii pentru sustinerea unei sarcini – in eventualitatea in care ovulul eliberat a fost fertilizat.

In a doua saptamana a fazei luteale estrogenul va creste din nou usor, in vederea pregatirii pentru sarcina. Daca ovulul nu este fecundat, estrogenul si progesteronul vor scadea si vor provoca eliminarea mucoasei uterine interioare.

Emotional:

In prima jumatate a fazei luteale, esti in continuare sub efectul ovulatiei. Cu toate acestea, pe masura ce ce trec zilele si productia de progesteron creste, vei observa ca iti doresti din ce in ce mai mult sa ramai mai aproape de casa.

Acest lucru se datoreaza faptului ca progesteronul este un ajutor natural pentru somn si anti-anxietate. Acum este un moment bun pentru cuibarit, pentru organizarea casei sau a biroului si pentru a avea grija de listele tale personale.

A doua jumatate a fazei luteale este recunoscuta ca fiind mai dificila. S-ar putea sa incepi sa ai simptome ale sindromului premenstrual, pofta de alimente cu un continut ridicat de carbohidrati si schimbari ale starii de spirit. Ar trebui sa amani participarea la evenimente sociale importante, deoarece vei dori sa economisesti energie. Este posibil sa ai un sentiment de plenitudine si o dorinta, precum si o neliniste de a te elibera de acest sentiment; iar acest lucru se va intampla odata cu inceperea emnstruatiei.

Ce trebuie sa faci:

Practica cu adevarat o buna ingrijire de sine in timpul saptamanii anterioare menstruatiei. Acest lucru ar putea insemna sa mananci alimente de confort sanatoase, cu adevarat hranitoare, sa faci yoga, sa te culci mai devreme intr-o noapte, sa dormi mai tarziu intr-o dimineata, sa citesti o carte preferata, sa primesti un masaj si orice altceva te face sa te simti ingrijita si echilibrata. Cand onorezi nevoia innascuta a corpului tau de odihna si relaxare in aceasta faza, iti vei spori capacitatea de a profita mai mult de fazele active ale ciclului tau.

Atentie: Specialistii spun ca in zilele 23 - 28 ale ciclului menstrual, procedurile dureroase vor fi simtite mai intens. Atunci, endorfinele - substante chimice naturale care reduc durerea - sunt la cel mai scazut nivel. Variatiile nivelurilor de estrogen, cauzate de ciclul menstrual, regleaza capacitatea creierului de a reprima durerea. Asadar, ia in considerare posibilitatea de a face programarile pentru anumite interventii medicale sau pentru epilare in zilele din preajma ovulatiei - zilele 13 pana la 17, adica atunci cand nivelul de estrogen si sistemul de calmare a corpului tau sunt cele mai ridicate.

  • Modul corect de a utiliza Vitex pentru echilibrarea hormonilor feminini
  • Este normal sa plangi mai mult in timpul menstruatiei?
  • Sindromul ovarului polichistic (SOPC)
  • De ce apar doua menstruatii intr-o luna?
  • Sindromul Socului Toxic
  • 6 Moduri naturale de a echilibra hormonii dupa anticonceptionale
  • Cand ar trebui sa-ti faci griji cu privire la menstruatie? Iata 9 situatii concrete.
  • 8 Cele mai bune activitati relaxante de facut in timpul menstruatiei
  • Sunt crampele menstruale la fel de dureroase ca un atac de cord?
  • De ce NorMens contine Maca? Descopera beneficiile Maca asupra ciclului menstrual.
  • Poti trata acneea cu ajutorul unei diete hormonale?
  • Cum variaza dorinta sexuala pe parcursul ciclului menstrual
  • Cum afecteaza serotonina menstruatia
  • Lipsa Menstruatiei sau Amenoreea
  • Mananci compulsiv inainte de menstruatie?
  • Problemele tiroidei influenteaza menstruatia
  • Ce se petrece cu menstruatia ta atunci cand te ingrasi sau slabesti
  • Ai crampe menstruale? Iată 3 cele mai bune poziții de dormit pentru usurare
  • Alimente pe care sa le consumi sau sa le eviti in timpul menstruatiei
  • 13 informatii interesante despre menstruatie
  • Semne si Simptome ale unui Dezechilibru Hormonal (partea II)
  • De ce miroase menstruatia?
  • Vitamina E pentru piele: ce face?
  • De ce apar bufeurile in timpul menstruatiei?
  • Semne si Simptome ale Dezechilibrului Hormonal (I)
  • De ce femeile tanjesc dupa ciocolata in timpul menstruatiei?
  • Cum se produce dezechilibrul hormonal
  • De ce menstruatia mea incepe, se opreste si apoi incepe din nou?
  • Sangerari vaginale intre menstruatii
  • Ceata mentala in timpul premenopauzei. Somnul, stresul sau hormonii?
  • Polimenoree: Menstruatii frecvente sau Cicluri scurte
  • Boala inflamatorie pelvina sau anexita
  • Vitex: Ajuta la diminuarea sindromului premenstrual
  • Cum iti afecteaza fumatul menstruatia, si cel mai bun moment din timpul ciclului menstrual ca sa renunti cu succes
  • Migrene menstruale si hormonul durerii de cap
  • Care sunt cauzele acneei in timpul menstruatiei (si cum sa scapi de ea)
  • Probleme comune la menstruatie
  • Nicio menstruatie pana la de varsta de 15 ani? Iata motivele.
  • Modificari la nivelul sanilor la menstruatie
  • Ciclul menstrual normal
  • De ce data sosirii menstruatiei se modifica?
  • Menstruatiile tale pot fi extrem de inconfortabile daca nu eviti aceste 10 lucruri
  • Menstruatia ta si inotul nu sunt dusmani - Iata ce e de facut
  • 5 lucruri pe care este posibil sa nu le stii despre menstruatie
  • Ce spune menstruatia despre sanatatea ta
  • Semne si simptome ca iti vine menstruatia
  • Cum sa faci fata anxietatii inainte de menstruatie
  • Cum poti trata si preveni balonarea la menstruatie?
  • Principalii hormoni implicati in ciclul menstrual
  • Ciclul menstrual – Calea catre ovulatie
  • 42 Superstitii despre menstruatie din intreaga lume
  • Tratrarea sindromului premenstrual (SPM)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (II)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (I)
  • Menoragia (menstruatia grea)
  • Simptomele neplacute si complicatiile ciclului menstrual
  • Durerile provocate de menstruatie
  • Sincronizarea ciclului menstrual: Fenomen real sau doar un mit popular?
  • Efectele ascunse ale acneei la adolescente
  • Acneea corporala: Cum sa scapi de eruptiile de pe spate, piept si umeri
  • Menstruatia ta poate provoca anemie?
  • De ce este menstruatia mea atat de usoara?
  • Durerile de sani si ciclul menstrual
  • Stresul poate afecta ciclul menstrual?
  • 5 semne ca te confrunti cu acneea hormonala
  • Ciclul menstrual dupa nasterea unui copil
  • Efecte dupa renuntarea la contraceptive orale combinate
  • Intelegerea ciclului menstrual
  • Tot ce trebuie sa stii si sa faci ca sa scapi DEFINITIV de acnee
  • De ce si Cum se Schimba Ciclurile Menstruale la Premenopauza
  • Ciclul Menstrual al Adolescentelor – ce este normal si ce nu?
  • Menstruatiile abundente: tot ce ai vrut vreodata sa stii
  • Vitamina B6 ajută la restabilirea echilibrului hormonal și emotional
  • 6 Beneficii ale magneziului pentru femei
  • Balonare in Timpul Menstuatiei? - Află Cum Scapi de Balonare Rapid cu Ajutorul NorMens și Complet Digest
  • Ficatul, Refacerea Echilibrului Hormonal si Excesul de Estrogen
  • Pastila de a doua zi si Efectele asupra menstruatiei de la A-Z
  • Solutia pentru un ciclu regulat si fara dureri
  • Care e cea mai buna perioada a ciclului pentru shopping?
  • Azi vorbim despre ovulatie si importanta acesteia pentru sanatatea femeii
  • Igiena in Timpul Menstruatiei
  • Legatura dintre ciclul menstrual si piele
  • Ce se intampla daca faci sex cand esti pe stop?
  • Culoarea sangelui menstrual
  • Parul si ciclul menstrual
  • Cheaguri de sange la menstruatie
  • Diana Rogojan - NorMens M-a Ajutat Sa Imi Reglez Ciclul Neregulat
  • Impactul pandemiei de Coronavirus asupra ciclului menstrual
  • Cortizolul, Hormonul Stresului
  • Testosteronul si rolul sau in corpul femeilor
  • Progesteronul, hormonul „mama”
  • Estrogenul, principalul hormon feminin
  • Informatii de baza despre hormoni
  • Etapele ciclului Menstrual - Cele patru "anotimpuri" ale ciclului menstrual
  • Sistemul reproducator feminin
  • Despre treburi femeiesti cu NorMens
  • Ciclul menstrual iti afecteaza somnul
  • Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor
  • Întrerupere Anticonceptionale
  • Sportul in timpul menstruatiei
  • 6 Lucruri Mai Putin Stiute Despre Hormoni - NorMens
  • Dieta Pentru Reglare Hormonala În 4 Saptămâni
  • Pastila De A Doua Zi - Efecte Asupra Menstruatiei - NorMens
  • Hipotiroidia si ciclul menstrual
  • Cum Reduci Simptomele Sindromului Premenstrual Prin Dieta
  • Este normal sa iti intarzie menstruatia?
  • Jurnalul unei suferinde de sindrom premenstrual SPM
  • De ce am ciclul neregulat?