Your browser fingerprint:

Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor

Reglare hormonala naturala in 4 pasi simpli

Citeste

Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor

de Dr. Casey

Exista numeroase moduri eficiente de a-ti echilibra hormonii si de a ameliora simptomele post-contraceptive. Iata planul nostru de restabilire a echlibrului hormonal dupa utilizarea anticonceptionalelor. Recomandam fie incorporarea tuturor acestor pasi simultan, fie organizarea treptata prin implementarea Pasului 1 timp de 2 saptamani, adaugarea Pasilor 2 si 3 pentru inca 4 saptamani concomitent cu desfasurarea Pasului 1 si, daca este necesar, dupa aproximativ 6 saptamani de tratament, adaugarea Pasului 4 concomitent cu desfasurarea primilor trei Pasi. Unele femei au nevoie de 6-12 luni de tratament pentru o revenire hormonala completa - situatiile pot sa difere foarte mult.

Desigur, se recomanda o examinare si un consult medical pentru a te asigura ca nu apar probleme mai grave, in special daca au trecut mai mult de 3 luni de la ultimul ciclu regulat sau daca ai alte simptome problematice.

Majoritatea suplimentelor pe baza de plante de mai jos nu sunt recomandate in cazul femeilor insarcinate, dar pot fi administrate daca esti in curs de conceptie - nu trebuie decat sa renunti la tratament odata ce ramai insarcinata.

Pasul 1: Adopta o dieta sanatoasa

Parcurge acest pas pe parcursul primelor 2 saptamani din plan - apoi continua acest pas ca un mod sanatos de viata pe perioada nedeterminata.

Completeaza nutrientii lipsa din alimentatie.

Contraceptivele hormonale pot epuiza anumiti nutrienti din organism, inclusiv vitaminele B2, B6 si B12; vitaminele C si E; magneziu, seleniu, zinc si acidul folic. De asemenea, este posibil ca si nivelurile de vitamina D sa scada dupa ce renunti la contraceptive. Pentru a inlocui nutrientii lipsa, pune accent pe alimentele bogate in nutrienti la fiecare masa; verdeturile cu frunze inchise la culoare si alte legume bogate in fitonutrienti; fructele cu continut glicemic scazut; proteine animale naturale sau ecologice; si fasole, nuci si seminte si ia in considerare administrarea unui supliment de multivitamine si minerale de calitate. In cazul in care analizele releva deficiente de nutrienti, consulta furnizorul principal sau nutritionistul pentru a gasi un supliment suficient pentru a-ti propulsa nivelurile la o cota optima.

Echilibreaza-ti glucoza din sange.

Cercetarile au corelat utilizarea contraceptivelor cu dezechilibru de glucoza din sange si rezistenta la insulina, doi factori care afecteaza grav echilibrul hormonal, pregatind, in acelasi timp, terenul pentru o gama larga de alte afectiuni care reduc calitatea vietii. Pastreaza un nivel de glucoza constant consumand alimente integrale, veritabile. Nu sari peste mese si asigura-te ca respectivele mese includ proteine de calitate, grasimi sanatoase si legume bogate in nutrienti. Prioritizeaza micul dejun si asigura-te ca include proteine si grasimi sanatoase. Nivelurile de zahar si faina alba trebuie reduse la minimum si trebuie evitat alcoolul, care creeaza un dezechilibru hormonal in sine - in special de estrogen. Si miscarea moderata regulata contribuie la un nivel de glucoza din sange constant si echilibrat (in timp ce excesul de miscare poate avea efect opus, declansarea inflamatiilor si accentuarea dezechilibrelor de glucoza).

Ia in considerare renuntarea la produsele lactate.

Produsele lactate au tendinta de a fi pline de hormoni si toxine ecologice care actioneaza ca perturbatori endocrini, fapt ce nu ajuta in niciun fel echilibrul nostru hormonal intern. Numeroase femei au constatat ca eliminare din alimentatie, chiar si pentru 6-12 luni, afecteaza situatia semnificativ. Daca veri sa incluzi produse lactate in alimentatie, asigura-te ca acestea sunt ecologice si cu grasime integrala pentru a reduce la minimum expunerea la toxine si pentru a imbunatati nutritia si echilibrul glucozei din sange.

Pasul 2: Elimina excesul de estrogen si regleaza-ti echilibrul hormonal

Acest pas prezinta o importanta deosebita daca ai luat contraceptive cu continut de estrogen, dar este benefic si pentru restabilirea sanatoasa a echilibrului hormonal, in general.

Refa-ti echilibrul intestinal.

Flora intestinala sanatoasa contine bacterii cu gene care descompun si elimina estrogenul. Impreuna, aceste organisme pentru procesarea estrogenului isi formeaza propria comunitate denumita estrobolom. Aceste bacterii joaca un rol deosebit de important in transformarea compusilor din plante denumiti lignani din legume sau pastai in fitoestrogeni, hormonii din plante care protejeaza corpul de riscul estrogenului in exces. Asigura functionarea si sanatatea estrobolomului consumand alimente bogate in pre si probiotice, administrand probiotice de calitate care contin cel putin trei miliarde de CFU-uri dintr-o gama larga de specii de lactobacili si bifidobacterii, consumand multe fibre si evitand antibioticele pe cat posibil.

Sprijina metabolismul estrogenului.

Un mod pompos de a spune „iubeste-ti ficatul”! Ficatul se ocupa de procesarea si ambalarea hormonilor uzati, astfel incat acestia sa poata fi eliminati din organism. Insa majoritatea dintre noi ne confruntam cu o combinatie de supra-expunere la toxinele din mediu si cu un aport insuficient de nutrienti de care corpul nostru are nevoie pentru intretinerea in conditii optime a functiilor de detoxifiere ale ficatului.

Pentru a ajuta ficatul in procesul natural de detoxifiere, evita, spre exemplu, expunerea la hormonii din mediu ori de cate, ori acest lucru este posibil, evitand recipientele alimentare din plastic, dozele cu captuseala BPA, produsele de ingrijire a sanatatii si corporala care contin arome sintetice sau alte produse chimice persistente, produsele de curatenie toxice, prosoapele de hartie si sapunul de rufe aromat si alimentele non-ecologice.

De asemenea, ficatul prefera anumite alimente. In mod specific, ficatul functioneaza cel mai bine atunci cand consumam legume din familia Brassicaceae, precum kale, varza, varza furajera, broccoli, barza de Bruxelles, nasturel si nap suedez. Fructele de padure ecologice, precum afinele, murele, zmeura si capsunele sunt alte alimente preferate de ficat.

Plantele si suplimentele care sprijina detoxifierea hormonala si imbunatatesc capacitatea ficatului de a descompune si elimina estrogenul in exces, sunt curcumina, schisandra, DIM, I3C, calciu D-glucarat, extract din ceai verde si NAC.

Nu subestima „treaba mare”.

Imediat ce ficatul a pregatit hormonii uzati si alte toxine pentru eliminare, trebuie sa le elimini complet din corp. Acest lucru presupune cel putin un tranzit intestinal complet pe zi. Concentreaza-te pe o alimentatie cu multe fibre (scopul este de a consuma doua cesti de legume impreuna cu cel putin doua mese in fiecare zi sau de a adauga doua linguri de seminte de in proaspat macinate in regimul alimentar), miscare si hidratare. De asemenea, imbunatatirea sanatatii microbiomului va contribui si la aspectul de regularitate. Unele din plantele esentiale la care recurg pentru tranzit sunt amestecurile de plante amarui, radacina de papadie, radacina de stevie galbena si, dupa caz, un ceai pentru reglare hormonala de sminichie si ghimbir sau chimen dulce.

Pasul 3: Refa-ti ciclul circadian

Desi un somn de calitate suficient este important, resetarea ritmurilor circadiene nu presupune doar un somn mai lung. Ci presupune resincronizarea ciclului nostru de adormire-trezire cu soarele si luna.

Cu exceptia cazului cand lucrezi intr-un schimb de noapte, primul pas important este sa dormi atunci cand se intuneca si sa te trezesti atunci cand rasare soarele pe cer. Nu trebuie sa adormi imediat cand apune soarele (adica la ora 4:30 pm in emisfera nordica pe timp de iarna), dar poti contribui la crearea unei atmosfere cu mai mult intuneric de nivel circadian prin evitarea luminii albastre (ecranele de computer si telefon) si televizorului cu o ora inainte de somn. Daca totusi trebuie sa te uiti pe ecran, adauga un filtru de lumina albastra. Luminozitatea din casa trebuie sa fie redusa pe masura ce se apropie ora de somn, iar daca programul iti permite acest lucru, opteaza pentru o ora de culcare relativ timpurie si pentru o ora de trezire relativ timpurie.

Odata ce beneficiezi de suficient somn de calitate, poti folosi luna pentru a contribui la reglarea hormonilor si restabilirea ciclului. Este o practica denumita (lunaception) si este usor de aplicat.

Trebuie sa dormi intr-o camera in intuneric deplin pana la fenomenul de luna plina (acopera sau elimina toate sursele de lumina, inclusiv ceasurile electronice cu alarma si ecranele telefonului care lumineaza atunci cand primesc mesaje). Timp de trei zile cu luna plina, dormi cu draperiile deschise cu fata indreptata spre luna. Sau, in cazul in care acest lucru nu este posibil, cauta o lumina slaba de veghe pentru camera. Dupa trei zile de somn in lumina, revino la somnul in intuneric pana la urmatorul ciclu de luna plina.

Daca nu ai un ciclu regulat, determina prima zi a ultimei menstruatii ca fiind ziua nr. 1. Dormi in intuneric intre ziua nr. 1 si ziua nr. 14, apoi dormi cu o lumina rece de veghe timp de trei nopti, apoi revino la somnul in intuneric. Repeta procesul in timpul urmatorului tau ciclu.

Pasul 4: Adauga plante si suplimente specifice

Plantele si suplimentele care sprijina echilibrul hormonal.

Iti poti sprijini echilibrul hormonal printr-o suplimentare tinta cu plante medicinale. Vitex este o plata utilizata de peste 2500 de ani pentru echlibrarea sistemului hormonal feminin. Este renumita pentru ca regleaza ovulatia, sporeste fertilitatea si imbunatateste progesteronul. Vei gasi Vitex in suplimente alimentare, dar urmareste ca acestea sa contina extract standardizat din fructe de Vitex intr-o doza adecvata. NorMens contine 40 mg de extract standardizat din fructe de Vitex – exact doza folosita in numeroase studii clinice care au demonstrat eficienta acestei plante in echilibrarea sistemului hormonal feminin.

Maca este o alta planta care sustine sistemul endocrin in directia producerii hormonilor necesari de catre ovar si alte glande endocrine (suprarenale, tiroida, pancreas). Maca ajuta in cazul manifestarilor menstruale neplacute, precum balonare, crampe sau instabilitate emotionala, sprijina sistemul imunitar si armonizeaza functiile generale ale organismului. NorMens contine, pe langa Vitex, contine si extract standardizat din radcina de Maca, fiind astfel singurul produs care combina beneficiile celor mai cunoscute si eficiente doua plante in reglarea si sustinerea sistemului hormonal feminin.

Am ajuns departe...

Femeile s-au luptat mult si bine pentru a accesa solutii contraceptive astfel incat ele - si noi - sa putem avea un control mai bun asupra sanatatii noastre reproductive. Problema este ca pilulele, desi ofera libertate din alte puncte de vedere, pot avea consecinte semnificative neintentionate. Ele creeaza un set foarte specific de dezechilibre hormonale, care pot avea consecinte pe termen scurt si lung. Schimbarile hormonale impuse de anticonceptionale presupun si o durata mai lunga dupa intreruperea lor pentru restabilirea ciclurilor hormonale naturale sau pentru stabilirea unui echilibru hormonal sanatos nou, in cazul in care acestea lipseau anterior (fapt ce te-a determinat sa iti administrezi initial contraceptivele hormonale).

  • Modul corect de a utiliza Vitex pentru echilibrarea hormonilor feminini
  • Este normal sa plangi mai mult in timpul menstruatiei?
  • Sindromul ovarului polichistic (SOPC)
  • De ce apar doua menstruatii intr-o luna?
  • Sindromul Socului Toxic
  • 6 Moduri naturale de a echilibra hormonii dupa anticonceptionale
  • Cand ar trebui sa-ti faci griji cu privire la menstruatie? Iata 9 situatii concrete.
  • 8 Cele mai bune activitati relaxante de facut in timpul menstruatiei
  • Sunt crampele menstruale la fel de dureroase ca un atac de cord?
  • De ce NorMens contine Maca? Descopera beneficiile Maca asupra ciclului menstrual.
  • Poti trata acneea cu ajutorul unei diete hormonale?
  • Cum variaza dorinta sexuala pe parcursul ciclului menstrual
  • Cum afecteaza serotonina menstruatia
  • Lipsa Menstruatiei sau Amenoreea
  • Mananci compulsiv inainte de menstruatie?
  • Problemele tiroidei influenteaza menstruatia
  • Ce se petrece cu menstruatia ta atunci cand te ingrasi sau slabesti
  • Ai crampe menstruale? Iată 3 cele mai bune poziții de dormit pentru usurare
  • Alimente pe care sa le consumi sau sa le eviti in timpul menstruatiei
  • 13 informatii interesante despre menstruatie
  • Semne si Simptome ale unui Dezechilibru Hormonal (partea II)
  • De ce miroase menstruatia?
  • Vitamina E pentru piele: ce face?
  • De ce apar bufeurile in timpul menstruatiei?
  • Semne si Simptome ale Dezechilibrului Hormonal (I)
  • De ce femeile tanjesc dupa ciocolata in timpul menstruatiei?
  • Cum se produce dezechilibrul hormonal
  • De ce menstruatia mea incepe, se opreste si apoi incepe din nou?
  • Sangerari vaginale intre menstruatii
  • Ceata mentala in timpul premenopauzei. Somnul, stresul sau hormonii?
  • Polimenoree: Menstruatii frecvente sau Cicluri scurte
  • Boala inflamatorie pelvina sau anexita
  • Vitex: Ajuta la diminuarea sindromului premenstrual
  • Cum iti afecteaza fumatul menstruatia, si cel mai bun moment din timpul ciclului menstrual ca sa renunti cu succes
  • Migrene menstruale si hormonul durerii de cap
  • Care sunt cauzele acneei in timpul menstruatiei (si cum sa scapi de ea)
  • Probleme comune la menstruatie
  • Nicio menstruatie pana la de varsta de 15 ani? Iata motivele.
  • Modificari la nivelul sanilor la menstruatie
  • Ciclul menstrual normal
  • De ce data sosirii menstruatiei se modifica?
  • Menstruatiile tale pot fi extrem de inconfortabile daca nu eviti aceste 10 lucruri
  • Menstruatia ta si inotul nu sunt dusmani - Iata ce e de facut
  • 5 lucruri pe care este posibil sa nu le stii despre menstruatie
  • Ce spune menstruatia despre sanatatea ta
  • Semne si simptome ca iti vine menstruatia
  • Cum sa faci fata anxietatii inainte de menstruatie
  • Cum poti trata si preveni balonarea la menstruatie?
  • Principalii hormoni implicati in ciclul menstrual
  • Ciclul menstrual – Calea catre ovulatie
  • 42 Superstitii despre menstruatie din intreaga lume
  • Tratrarea sindromului premenstrual (SPM)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (II)
  • 10 semnale de avertizare cand ai un dezechilibru hormonal (I)
  • Menoragia (menstruatia grea)
  • Simptomele neplacute si complicatiile ciclului menstrual
  • Durerile provocate de menstruatie
  • Sincronizarea ciclului menstrual: Fenomen real sau doar un mit popular?
  • Efectele ascunse ale acneei la adolescente
  • Acneea corporala: Cum sa scapi de eruptiile de pe spate, piept si umeri
  • Menstruatia ta poate provoca anemie?
  • De ce este menstruatia mea atat de usoara?
  • Durerile de sani si ciclul menstrual
  • Stresul poate afecta ciclul menstrual?
  • 5 semne ca te confrunti cu acneea hormonala
  • Ciclul menstrual dupa nasterea unui copil
  • Efecte dupa renuntarea la contraceptive orale combinate
  • Intelegerea ciclului menstrual
  • Tot ce trebuie sa stii si sa faci ca sa scapi DEFINITIV de acnee
  • De ce si Cum se Schimba Ciclurile Menstruale la Premenopauza
  • Ciclul Menstrual al Adolescentelor – ce este normal si ce nu?
  • Menstruatiile abundente: tot ce ai vrut vreodata sa stii
  • Vitamina B6 ajută la restabilirea echilibrului hormonal și emotional
  • 6 Beneficii ale magneziului pentru femei
  • Balonare in Timpul Menstuatiei? - Află Cum Scapi de Balonare Rapid cu Ajutorul NorMens și Complet Digest
  • Ficatul, Refacerea Echilibrului Hormonal si Excesul de Estrogen
  • Pastila de a doua zi si Efectele asupra menstruatiei de la A-Z
  • Solutia pentru un ciclu regulat si fara dureri
  • Care e cea mai buna perioada a ciclului pentru shopping?
  • Azi vorbim despre ovulatie si importanta acesteia pentru sanatatea femeii
  • Igiena in Timpul Menstruatiei
  • Legatura dintre ciclul menstrual si piele
  • Ce se intampla daca faci sex cand esti pe stop?
  • Culoarea sangelui menstrual
  • Parul si ciclul menstrual
  • Cheaguri de sange la menstruatie
  • Diana Rogojan - NorMens M-a Ajutat Sa Imi Reglez Ciclul Neregulat
  • Impactul pandemiei de Coronavirus asupra ciclului menstrual
  • Cortizolul, Hormonul Stresului
  • Testosteronul si rolul sau in corpul femeilor
  • Progesteronul, hormonul „mama”
  • Estrogenul, principalul hormon feminin
  • Informatii de baza despre hormoni
  • Etapele ciclului Menstrual - Cele patru "anotimpuri" ale ciclului menstrual
  • Sistemul reproducator feminin
  • Despre treburi femeiesti cu NorMens
  • Ciclul menstrual iti afecteaza somnul
  • Reglarea hormonala dupa utilizarea anticonceptionalelor
  • Întrerupere Anticonceptionale
  • Sportul in timpul menstruatiei
  • 6 Lucruri Mai Putin Stiute Despre Hormoni - NorMens
  • Dieta Pentru Reglare Hormonala În 4 Saptămâni
  • Pastila De A Doua Zi - Efecte Asupra Menstruatiei - NorMens
  • Hipotiroidia si ciclul menstrual
  • Cum Reduci Simptomele Sindromului Premenstrual Prin Dieta
  • Este normal sa iti intarzie menstruatia?
  • Jurnalul unei suferinde de sindrom premenstrual SPM
  • De ce am ciclul neregulat?